1.10.06

L'ORFEÓ CATALÀ DE MÈXIC

Avui, el suplement dominical Presència publica un interessant reportatge titulat "L'ORFEÓ CATALÀ DE MÈXIC. UN SEGLE FENT PAÍS", en motiu del centenari de la seva creació, el dia 15 de setembre de 1906. Aquesta notícia m'ha fet recordar que el passat mes de juliol vaig tenir l'honor de ser convidat pel seu president, Xavier Torroja, a visitar l'Orfeó aprofitant que m'havia desplaçat a la Ciutat de Mèxic per assistir com observador electoral a les històriques i conflictives eleccions generals mexicanes.
Varen ser uns dies plens d'emocions i d'experiències polítiques i personals que no oblidaré mai. Personalment em vaig poder reunir amb la meva filla Laia, que en aquells moments es trobava al DF (ella en diu DeFectuoso), ostetjada a casa dels nostres cosins Pere i Aurora, en el seu periple de dos anys per centreamèrica i sudamèrica. Políticament vaig poder viure, com mesos abans havia fet a Bolívia, unes eleccions que per moltes raons marcaran un abans i un després a la política mexicana. I vaig visitar i conèixer l'Orfeó Català de Mèxic, on els catalans que hi viuen es troben assidúament per fer catalanisme.
Aquí fou, per exemple, on Josep Tarradellas fou elegit president de la Generalitat a l'exili l'any 1954.
Si aneu a Mèxic visiteu l'Orfeó Català i aprofiteu per fer un bon àpat al restaurant que es troba a la planta baixa de la seva seu.